ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون
وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ (ذاریات ۵۶)
لیعبدون را معنا کردند به لیعرفون؛ این معنایش این نیست که عَبَدَ به معنای عَرَفَ و عبادت به معنای معرفت است؛ بلکه به معنای این است که عبادت بدون معرفت معنی ندارد. بنابراین جامعهای که به عبودیت خدا میرسد، یعنی به معرفت کامل خدا میرسد. [اینجا]
اندرونت ز طعام خالی دار
بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد
شرط اجابت دعا معرفت است
چرا موش از شیر نمیترسد؟
لیعبدون را معنا کردند به لیعرفون؛ این معنایش این نیست که عَبَدَ به معنای عَرَفَ و عبادت به معنای معرفت است؛ بلکه به معنای این است که عبادت بدون معرفت معنی ندارد. بنابراین جامعهای که به عبودیت خدا میرسد، یعنی به معرفت کامل خدا میرسد. [اینجا]
اندرونت ز طعام خالی دار
بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد
شرط اجابت دعا معرفت است
چرا موش از شیر نمیترسد؟
+نوشته شده در چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ توسط اشرفی