نکات

ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون

وَ مَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَ الْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ (ذاریات ۵۶)
لیعبدون را معنا کردند به لیعرفون؛ این معنایش این نیست که عَبَدَ به معنای عَرَفَ و عبادت به معنای معرفت است؛ بلکه به معنای این است که عبادت بدون معرفت معنی ندارد. بنابراین جامعه‌ای که به عبودیت خدا می‌رسد، یعنی به معرفت کامل خدا می‌رسد. [اینجا]
اندرونت ز طعام خالی دار
بیا که ترک فلک خوان روزه غارت کرد
شرط اجابت دعا معرفت است
چرا موش از شیر نمی‌ترسد؟
+نوشته شده در چهارشنبه ۱ دی ۱۴۰۰ ساعت ۸:۴۳ ق.ظ توسط اشرفی