نکات

عبادت واصل

اینکه می‌گویند: وصول به مقامات عالیه و فیوضات ربانیه تکلیف را از واصل ساقط می‌گرداند، سخنی کذب و افترائی عظیم است. زیرا رسول اکرم تابع احکام الهیه بود. عبادت افرادی که هنوز به مرحۀ فعلیت تامه نرسیده‌اند، برای استکمال است. ولی عبادت افرادی که به مرحلۀ فعلیت تامه رسیده‌اند، مقتضای حصول کمال است. عایشه از رسول اکرم پرسید: چرا رنج عبادت را تحمل می‌کنی در صورتی که خداوند گناهان قبل و بعدت را بخشیده است؟ فرمودند: آیا نمی‌خواهی عبد شاکر خدا باشم؟
لب اللباب در سیر و سلوک، حسینی تهرانی، برداشت آزاد صفحه [۵۲] [۴۸]
نماز به حقیقت رسیدگان
چون شدی بر بام‌های آسمان
+نوشته شده در سه شنبه ۲۱ شهریور ۱۴۰۲ ساعت ۳:۳۹ ق.ظ توسط اشرفی